Menu
Egzamin


KLIKNIJ NA INTERESUJĄCY CIĘ TEMAT :


( nauka jazdy gdańsk )
AKTUALNE TESTY NA PRAWO JAZDY
( nauka jazdy gdańsk automatem automatyczna skrzynia biegów)
SPRAWDŹ NAJBLIŻSZY WOLNY TERMIN EGZAMINU W PORD !( nauka jazdy gdańsk )
EGZAMIN - WYMAGANE DOKUMENTY
( nauka jazdy gdańsk )
CENNIK EGZAMINÓW PAŃSTWOWYCH

WZÓR PEŁNOMOCNICTWA DO ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

( nauka jazdy automatyczna skrzynia biegów gdańsk )
WZÓR WNIOSKU O EGZAMIN NA POJEŹDZIE Z AUTOMATYCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW
( najlepsza nauka jazdy gdańsk)
WZÓR WNIOSKU O UDZIAŁ W EGZAMINIE INSTRUKTORA PROWADZĄCEGO
( nauka jazdy gdańsk nowy yaris toyota)
NAJCZĘSTSZE ZAPYTANIA I WĄTPLIWOŚCI

NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY NA EGZAMINACH PRAKTYCZNYCH

PORADY PSYCHOLOGA

SPRAWDZ CZY TWOJE PRAWO JAZDY JEST JUŻ DO ODBIORU KLIKNIJ TUTAJ


ZAPOZNAJ SIĘ Z WYGLĄDEM KLAWIATURY EGZAMINACYJNEJ :

(Kliknij na zdjęcie aby powiększyć)

hosted by zapodaj.net

ANIMACJE ZADAŃ EGZAMINACYJNYCH :


1. PLAC MANEWROWY - KLIKNIJ TUTAJ
2. MANEWRY WYKONYWANE W RUCHU MIEJSKIM - KLIKNIJ TUTAJ

ROZMIESZCZENIE PŁYNÓW I ŚWIATEŁ :
(Kliknij na zdjęcie aby powiększyć)

* TOYOTA YARIS III 2013R (kat.B):

hostinghostinghostinghosting

* SKODA FABIA 2004R (kat. B automatyczna skrzynia biegów)


hostinghostinghosting


JAK WYGLĄDA EGZAMIN PAŃSTWOWY NA PRAWO JAZDY ?


EGZAMIN PRAKTYCZNY SKŁADA SIĘ Z 2 CZĘŚCI :

CZĘŚC PIERWSZA - ZADANIA WYKONYWANE NA PLACU MANEWROWYM:

1. Sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy (sprawdzenie w czasie do 5 minut - 2 losowo wybranych elementów - jednego spośród płynów eksploatacyjnych i sygnału dźwiękowego oraz drugiego spośród oświetlenia zewnętrznego), przygotowanie do jazdy i sprawdzenie czy drzwi pojazdu są zamknięte. UWAGA ! Od 19.01.2013 dodatkowo włączenie wymaganego w ruchu drogowym oświetlenia zewnętrznego pojazdu - światła mijania (oraz wyłączenie zbędnego np. wcześniej sprawdzanych świateł drogowych lub awaryjnych)

2. Upewnienie się o możliwości rozpoczęcia jazdy, w razie potrzeby zwolnienie hamulca awaryjnego i płynne ruszenie oraz płynna jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu, obserwacja toru jazdy pojazdu zgodnie z technikę kierowania pojazdem przez tylną szybę pojazdu i lusterka - kryteria oceny - nie przejeżdżanie przez linie i nie najeżdżanie na pachołki i tyczki ograniczające pas ruchu, lusterka zewnętrzne powinny być ustawione do "normalnej" jazdy. Najechanie na pachołek lub tyczkę oraz wyjechanie kołem poza linię zewnętrzną pasa ruchu traktowane jest jako stworzenie zagrożenia BRD i skutkuje przerwaniem egzaminu. W pozostałych przypadkach mamy prawo do powtórzenia zadania po raz drugi przy czym po drugiej nieudanej próbie egzamin również zostaje przerwany.

3. Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu.
Przy ruszaniu pojazd nie powinien cofnąć się więcej niż 0,2 m, a silnik nie może zgasnąć - osoba egzaminowana w trakcie wykonywania tego manewru po zatrzymaniu pojazdu na wzniesieniu zaciąga hamulec awaryjny, a następnie rusza do przodu zwalniając go. Dwukrotnie nieprawidłowo wykonane zadanie skutkuje oceną negatywną i egzamin zostaje przerwany (od 19.01.2013).


CZEŚĆ DRUGA - EGZAMIN W RUCHU DROGOWYM:


a) parkowanie prostopadłe lub skośne - wjazd przodem wyjazd tyłem (możliwa jedna korekta toru jazdy),miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej, po zaparkowaniu musi być możliwość opuszczenia pojazdu przez kierowcę i pasażera z obydwu stron pojazdu, a pojazd musi być zaparkowany w sposób zgodny z przepisami ruchu drogowego (należy sprawdzić możliwość opuszczenia pojazdu), parkowanie odbywa się z zachowaniem zasad ruchu drogowego.
lub

b) parkowanie równoległe pomiędzy dwoma pojazdami (manewr jest wykonywany jeżeli jest możliwe wyznaczenie miejsca do parkowania - możliwa jedna korekta toru jazdy) - wjazd tyłem - wyjazd przodem,
miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej, długość miejsca do parkowania pomiędzy pojazdami powinna być około 2 krotnością długości pojazdu egzaminacyjnego,
w trakcie wykonywania manewru możliwa jedna korekta toru jazdy,
po zaparkowaniu pojazd nie może stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego w trakcie wykonywania manewru nie może najechać na krawężnik

c) zawracanie na drodze jednojezdniowej - dwukierunkowej
możliwość wykonywania manewru przy wykorzystaniu infrastruktury drogowej (bramy, wjazdy, podjazdy, zatoczki itp.) zawracanie musi odbyć się przy użyciu biegu wstecznego, miejsce do zawracania wyznacza egzaminator.

WIĘCEJ INFO :

POMORSKI OŚRODEK RUCHU DROGOWEGO

Podstawa prawna: Dz.U.217 poz.1835 z 31 października 2005 r.
Animacje : www.prawo jazdy.com.pl
 

Content Management Powered by CuteNews
Promocje

Copyright © 2008 Artusek.pl
Pozycjonowanie DDC Webdesign